Nie Widzę Przeszkód
Warsztaty Teatralne – Przemysław Błaszczak

Warsztaty teatralne prowadzone przez Przemysława Błaszczaka

 

Ilość miejsc ograniczona

Zgłoszenia w sekretariacie Pszczyńskiego Centrum Kultury

 

Kiedy?

Od Czwartku 31 maja do Niedzieli 3 czerwca

 

Gdzie?

Pszczyńskie Centrum Kultury

Opis:

Teatr jest miejscem spotkania. To spotkanie pomiędzy widzami a aktorami, pomiędzy fikcją a prawdą, tekstem, a działaniem. Spotkanie pomiędzy mną a tym kim staję się na scenie. Spotkanie z partnerem w procesie pracy. Jakiego rodzaju spotkania możemy oczekiwać od tak zwanego teatru fizycznego? Spotkania w działaniu, poza słowem, w innej, fizycznej, pierwotnej komunikacji. Oddech, dotyk, rytm, ruch staja się znaczące, głębokie, pełne treści. W ramach warsztatu „ Nie widzę przeszkód” będziemy odkrywać, jak poprzez trening, improwizację, narzędzia, jakich na co dzień używamy w naszej pracy w teatrze, możemy spotkać się ze sobą w intensywny, pełny , inspirujący sposób. Czego możemy się nauczyć i co sobie nawzajem dać , w spotkaniu z partnerami o alternatywnej percepcji. Chcę namówić uczestników warsztatu do zapomnienia, porzucenia idei barier, które nas dzielą ze względu na nasza odmienność, ograniczenia i przyjrzenia się jak bogaty i inspirujący świat możemy odkryć, kiedy podzielimy się tym co mamy, w swojej różnorodności. W teatrze niemożliwe staje się możliwe. Pierwszy warunek dla robienia teatru, to głośno sobie powiedzieć „ Nie widzę przeszkód”.

Posłuchaj:

Jeśli towarzyszysz osobie z dysfunkcją wzroku, pomóż jej zeskanować kod QR. Dzięki temu będzie mogła usłyszeć o szczegółach wydarzenia

Przemysław Błaszczak

Studiował filozofię na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Wrocławskiego. Aktor, pedagog, od 1995 roku związany z Instytutem Grotowskiego (do 2007 Ośrodkiem Grotowskiego). Założyciel i lider działającego w Instytucie Grotowskiego Studia Kokyu. W latach 1996–1999 pracował w Teatrze Pieśń Kozła pod kierownictwem Grzegorza Brala (udział w spektaklu Pieśń kozła – dytyramb). W latach 2002–2003 przygotował własny monodram Ecce homo. Od 2004 roku jest aktorem Teatru ZAR, prowadzonego przez Jarosława Freta przy Instytucie Grotowskiego. Uczestniczył w projekcie „Ewangelie dzieciństwa”. Występuje w dwóch częściach tryptyku Ewangelie dzieciństwa (Uwerturze i Anhellim. Wołaniu) oraz spektaklu Armine, Sister. Gra też w Mauzerze Heinera Müllera (polska premiera w Instytucie Grotowskiego w 2012 roku) w reżyserii Theodorosa Terzopoulosa. Obecnie pod okiem Theodorosa Terzopoulosa studiuje jego autorską metodę treningu aktorskiego wypracowaną w Teatrze Attis w Grecji. W Instytucie Grotowskiego zagrał z Alexandrą Kazazou w 2015 roku w spektaklu KassandER na podstawie tekstu Dymitrisa Dymitriadisa w reżyserii Io Voulgaraki, a w ramach projektu „Flores en las Cunetas” (Kwiaty przydrożne) wyreżyserował spektakl o tym samym tytule, w którym wystąpiła Maite Tarazona. Obecnie kontynuuje projekt „Flores en las Cunetas” –poświęcony zaginionym i ofiarom wojny domowej w Hiszpanii w pierwszej połowie XX wieku. We wrześniu 2016 roku w ramach Goleniowskich Spotkań Teatralnych Bramat odbyła się premiera spektaklu Witaj w moim Domu. Medytacja o kobiecie z wydm w jego reżyserii. Spektakl został wymieniony w plebiscycie miesięcznika TEATR jako najlepszy spektakl offowy sezonu 2016/17, wybrany także do grona 21 najlepszych spektakli w konkursie The Best OFF. Z Nini Julią Bang założył platformę warsztatową Objęcia. Dialogi przez Ciało i Głos (Embraces. Dialogues through Voice and Body). Prowadził warsztaty w Polsce, m.in. we Wrocławiu, w Szczecinie, Bydgoszczy, Poznaniu, Opolu, i za granicą, m.in. we Francji, w Hiszpanii, Anglii, Norwegii, USA i Indiach. Od 2005 roku uprawia japońską sztukę walki aikido pod okiem senseia Piotra Masztalerza (6 dan), w 2011 roku pobierał nauki u Juby Noura Shihana (6 dan) w Baja California (Meksyk). W 2005 roku przebywał w Japonii na zaproszenie Toshiego Tsushitoriego, trenując pod jego okiem shintaido – japoński system prowadzący do integracji ciała i głosu poprzez trening oparty na tradycyjnym japońskim karate. W latach 2013–2016 lider Studia Dwóch Ścieżek działającego w ramach programu badawczego BodyConstitution realizowanego w Instytucie Grotowskiego. Lider, założyciel Studia Kokyu działającego w Instytucie im. Jerzego Grotowskiego od września 2016 roku. Współzałożyciel WROTu – Wrocławskiej Offensywy Teatralnej.